Jelenlét ellenõrzõ rendszer - tesztüzem

2013. november 27.

A jelenlét ellenőrző rendszer működésében a jelenlegi félév elején számos hibát tapasztaltunk, melyek következtében az első szemeszteres előadásokra a kar által előírt folyamatos jelenlét ellenőrzést felfüggesztettük. A hibákat a rendszert szállító és működtető társaság kijavította és újból teljes működőképességét jelezte felénk.

A 2013/14 tanév őszi félévében a jelenlétek előírásszerű ellenőrzése már nem lehetséges, így azt karunk nem is tervezi. Szükséges azonban egy tesztüzem, amely a rendszer tényleges működőképességét és rendelkezésre állását ellenőrzi, ehhez kérjük az első szemeszteres tantárgyak előadásait látogató hallgatókat. Az utolsó két oktatási héten (2013. december 2–13. között) újra elindítjuk önkéntes alapon az előadások jelenlét ellenőrzését. Kérjük hallgatóinkat, hogy jelenlétüket az ismert előírásoknak megfelelően regisztrálják az előadások elején és végén is az RFID kártyájukkal, kérés esetén ujjlenyomat-azonosítással. Ezzel a tevékenységükkel segítik a kart abban, hogy a rendszer működését tényleges terhelés mellett is ellenőrizni tudjuk.

A regisztrált azonosítások nem képezik semmilyen számonkérés alapját, a Kar a tesztüzemet segítő diákokat jutalmazni kívánja önkéntes segítségükért. Ezért a tesztüzem két hete alatt a legtöbb szabályszerűen elvégzett azonosítást összegyűjtő tankör hallgatóit (tankörvezetőjükkel és tankörseniorukkal együtt) meghívja egy közös vacsorára vagy szórakozásra 2014. januárjában max. 100.000 Ft értékben (max. ekkora összegű számlát fogadunk be, a tankörvezető által intézve). Az értékelést a tesztüzem lezárását követően �a következő szabályok szerint hajtjuk végre:

  1. Személyenként és órarendi előadásonként 1 érvényes be- és 1 kijelentkezés számít 1 db azonosításnak (a tantárgyat felvettek körében).
  2. Amennyiben a rendszer az azonosításhoz ujjlenyomat-ellenőrzést kér, az is teljesítendő az érvényességhez (szükség esetén a kari könyvtárban történő igazolással).
  3. A felszólítást követően nem teljesített ujjlenyomat-azonosítás esetén a tankör eredményéből 25 érvényes azonosítást vonunk le.
  4. A rendszer hibás működésére vonatkozó valamennyi értékelhető szöveges visszajelzésért 3-3 érvényes azonosítást adunk bónuszként (nem számít értékelhetőnek a „nem olvasta elsőre a kártyámat” vagy a „nem ismerte fel az ujjlenyomatomat” típusú visszajelzés, hanem a terminál sorozatos hibájának, leállásának, működésképtelenségének visszajelzését várjuk a jelenlet@vik-dh.bme.hu email címen).
  5. Hibás/elveszett kártyák pótlása továbbra is a Dékáni Hivatalban intézhető munkaidőben Péter Emese előadónál (QB mf. 19).

Kérjük elsőéves hallgatóinkat, hogy segítsék karunk munkáját a rendszernek a tesztüzem alatti előírásszerű használatával, hozzájárulva ezzel a terminálok jövőbeni hibátlan működtetéséhez !

Budapest, 2013. november 27.

Dr. Vajta László

dékán